Hoppa till innehåll

Medlemskap

Som registrerad student vid Stockholms Universitet kan du teckna medlemskap hos Stockholms Universitets Studentkår (SUS) för endast 125 kronor per termin. Via Campuskortet kan du välja att bli medlem i Föreningen lärarstudenterna (LäS), vilket öppnar upp för möjligheter att delta i våra event och vår sektions Tisdagspub. Så tveka inte att bli medlem!

Medlemskap

Medlemskap i Föreningen lärarstudenterna ger dig tillgång till:

Samtliga föreningsaktiviteter, såsom spelkvällar, föreläsningar, Pluggstuga, träningstillfällen och Tisdagspub på Café Bojan.

Medlemskap i Stockholm Universitets Studentkår

Mängder av förmåner och rabatter genom Studentkortet

Endast fullvärdiga medlemmar (registrerade studenter vid Stockholms Universitet) får tillgång till Campuskortet. Du som inte är student kan istället få ett fakultetsföreningskort som du hämtar i kårexpeditionen i Studenthuset, Universitetsvägen 2A på Campus Frescati.

Engagemang

Vi har inga krav på att medlemmar engagerar sig aktivt i föreningens verksamhet.

De som känner att de vill göra mer än bara delta i aktiviteter är hjärtligt välkomna att engagera sig i befintliga utskott: Föreningshälsan, LäS United, Spelutskottet, Aktivitetsutskottet, LäS Bokcirkel, Lärarinsparquen och Klubbmästeriet.

Gå till respektive utskottssida och fyll i kontaktformulären för att få mer information om hur du kan engagera dig!

Det finns även möjlighet att starta nya utskott eller grupper inom föreningen! Vad sägs om ett band, en teatergrupp (även känt som studentspex), en grupp för lärarstudenter med barn eller en HBTQIA+ grupp; möjligheterna är oändliga!