Lärarinsparquen

Lärarinsparquen är det av föreningens utskott som har största ansvaret för välkomstaktiviteter i samband med terminsstarterna. Målsättningen är att alla lärarstudenter ska få en så bra start på sin utbildning som möjligt.

Lärarinsparquen

Lärarinsparquen hålls varje hösttermin och består av två veckor med roliga aktiviteter för nya lärarstudenter. De nya studenterna delas in i faddergrupper och ges möjlighet att lära känna sina kursare även utanför plugget. Insparquen är full av lekar, aktiviteter och annat roligt. Lärarinsparquen avslutas med en Gasque, som markerar startskottet för Klubbmästeriets Kandidatperiod som börjar veckan efter.

Aktiviteter som anordnas är bland annat:

• Uppdragen
• Frescatikampen
• Tipspromenad
• Pluggstuga
• Secret™
• Utmaningen
• Tisdagspub: Studentikosa Sporter (Med Klubbmästeriet)
• Bollpicnic
• Såpbandyturnering

Lärarstudenternas välkomstvecka

Lärarstudenternas Välkomstvecka hålls varje vårtermin och består av en vecka med roliga aktiviteter för nya lärarstudenter. Det är lite av en “miniinspark”, men är inte lika organiserad som Lärarinsparquen på så sätt att man inte behöver anmäla sig till välkomstveckan.

Lärarstudenternas Välkomstvecka avslutas med en Infosittning, som markerar startskottet för Klubbmästeriets Kandidatperiod som börjar veckan efter.

Aktiviteter som anordnas är bland annat

• Lasertag
• Filmkväll
• Tisdagspub (med Klubbmästeriet)